tirsdag den 31. juli 2012

Selvtillid?


Jeg synes rigtig mange piger har problemer med der selvtillid, inklusiv mig selv.
Vi er mange som ikke tror nok på os selv og det er rigtig ærgerligt for det stopper os for at gøre mange ting.
En god selvtillid kan ofte blænde så meget igennem at man glemmer alt det "dårlige". Fx, hvis man er til eksamen og man viser sin lærer og specielt censoren at man har selvtillid, at man tror på sig selv, så ser de ikke så nemt hvis der er nogle småting man ikke har styr på.
En pige der kommer ind i et lokale med god selvtillid har en helt anden udstråling end en pige som kommer ind i et lokale med dårlig selvtillid.
Os piger er ofte for kritiske og kigger ofte på alt det dårlige i forhold til at kigge på alt det gode.
Ofte er dårlig selvtillid forbundet med at der er noget man er utilfreds med fx i forhold til sin krop.
Dårlig selvtillid kan også komme fra mobning, klassemiljøet eller sin socialeomgangskreds. 
Vi sammenligner os ofte med andre, og tænker på hvad de kan og hvad vi ikke selv kan, i stedet for at tænke på hvad vi kan, som de ikke kan.
Os piger, må begynde at kigge på alt det vi godt kan lide ved os selv og fokusere mindre på det vi ikke kan lide ved os selv.
Jeg ved selv hvor svært det er, men jeg vil virkelig begynde at tænke over det. 
Der er ingen der skal slå mig ud for at leve det liv jeg gerne vil!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar